22 Nisan 2009 Çarşamba

STAR TREK

Geçtiğimiz hafta cuma günü Star Trek'in ön gösterimindeydim. Efsanevi serinin yenisinde tam anlamıyla bir hayal kırıklığı yaşadım.

Özellikle filmin başlangıcı tam bir şok... Kahraman Kaptan Kirk gemisi uğruna kendini feda ediyor... Amerikan filmlerinde görmeye alışkın olduğumuz halkını kurtarma adına kendini heba eden ama geride bıraktığı karısını çocuğunu düşünmeyen bir eleman bu Kirk! Türk filminde buna rastlayamazsınız, önce karısı ve çocukları gelir (başlarım halka der esas oğlan)...

Karakter seçiminde çok başarılı olduklarını söylemeliyim. Özellikle Mr. Spock rolünde izlediğimiz Heroes'un Sylar'ı Zachary Quinto, aslında dünyaya Mr. Spock rolü için gelmişim der gibiydi. Karaktere inanılmaz oturmuş ve filmi izlenilir kılan tek öğe denilebilir...

Kirk'ün oğlunu canlandıran Chris Pine tam bir Amerikan genci :) Yeteneği sınırlı ama sarışın ve fit olması nedeniyle başrolü kapmış. Zachary Quinto'nun yanında eziliyor... Chekov karakteri (gemideki bir Rus eleman, aksanıyla bizleri koparttı) bile onun önüne geçmiş denilebilir...

Ama asıl bir karakter var ki, yetenek denilen şeyin ne olduğunu net olarak anlatıyor: Nero! Eric Bana!... Müthiş bir makyaj, müthiş bir oyunculuk, saygı duyulacak bir yetenek. Kendisi bu filme renk katmış...

Senaryosu fazlasıyla zayıf, sonu çok çok manasız, olmasa da olur bir film olmuş açıkçası. Acımasız eleştirilerde bulunmak istemiyorum ama imdb'den 8 alması zoruma gitti. Ben efsane film olması dolayısıyla,Zachary Quinto ve Eric Bana hatırına filme en fazla 6 verebiliyorum. Daha da vermem...


Ertan

0 yorum:

Yorum Gönder